Nedtelling til start


søndag 13. september 2009

Forgasser


Overhaling av Mikuni 29 mm flatslide-forgassere
Det var ikke meningen at forgassere skulle bli et eget punkt her, men det var jo optimistisk av meg å tro at forgasserene fra gsxr 750'n skulle være i orden.... De kom fra samme sykkelen som forstillingen med de bøyde gaffelbena..... Der virker det mere og mere som jeg kjøpte katta i den berømte sekken.... Siste gang jeg kjøper en gammel sykkel i deler....

4 kommentarer:

  1. Har montert på flatslide forgasserene. Disse skal ha mye mere gassrespons enn de gamle vakum forgasserene, men etter et par prøvestarter virket de skuffende slappe.... Har tatt de av igjen og innspisert de litt nøyere... Ikke rart de virket slappe.Begge akselrator pumpene sitter fast, et par av gasserene er delvis tette, og alle 4 er fulle av møkk, irr og annen dritt. Må demontere fullstendig, pusse, gnikke å gnu. Det er noen hundre smådeler, så her må man ha tungen i rett munn....

    SvarSlett
  2. I kveld blir det stille og rolig i garasjen. Skal ut å gjøre datter/pappa ting med min eldste datter på 10 år. Ut i skogen, og opp i trærne. Blir både kos og gøy det gitt :o)

    SvarSlett
  3. Prosjektet har stått rolig noen dager pga syke barn... Ekke akkurat 100% selv, men en blanding av ibux og paracet gjør susen :o) Delene jeg trenger til forgasseren er i rest på lageret og blir ikke levert før ca uke 42... I mellomtiden fokuserer jeg på senking/flytting av fothvilere. Driver med den høyre nå, og tilpasser bakbrems

    SvarSlett
  4. har nå fått satt inn de bittesmå fjærene som manglet under stemplene i akselerasjonspumpene, vasket,renset og smurt opp beveglige deler og synkronisert på øyemål (dette funker sjeldent) slik at jeg får prøvestartet. Det som blir nytenking for meg er å ikke tenke gatekjøring. Her skal det være full gass hele tiden. Hvordan den går på tomgang spiller liten rolle...

    SvarSlett