Nedtelling til start


fredag 21. august 2009

Forstilling 2


Javel, GSXR forstillingen til høyre var skakk og ødelagt og kan kastes. Det var skikkelig nedtur.... Men den som gir seg er en dritt og alt det derre.
Nå er det friskt mot og ES gaffelen skal bygges om
Gaffelen skal først monteres på slik den er orginal. Så skal jeg slippe ned sykkelen til den høyden jeg vil ha. Så taes det mål av lengden jeg vil justere. Av med forstillingen, splitte gaffelbena og bygge de om innvendig. Toppen av forstillingen skal også bygges om slik at jeg kan bruke den "one-of-a-kind" styrekronen som var ment til GSXR'n. Antidive-systemt fjernes, ene bremsekalipperen skal bort, nedre gaffelben lakkeres om og dekal-trimmes. Blir mye ekstra jobb, men det er jo morro å bygge om SÅ radikalt også da

6 kommentarer:

  1. Sånn, da er det satt inn 11 cm hylser i bunn av gaffelben. Dette gir en fjæringsvei på 3 cm mere enn påkrevet - altså 8 cm totalt. Nå gjenstår det å lage hylser av de ødelagte gsxr gafflene slik at øvre delen blir 41 mm å styrekronen kan festes. Antidive'n er erstattet med 3 mm alu-plater. Jeg kommer til å kjøre uten olje så det blir ingen lekkasje-fare.

    SvarSlett
  2. Beynner å nærme meg slutten på forstillingen. Har igjen å lage 41 mm hylser som skal over gaffelbena i toppen slik at R styrekronen passer,men dette kan jeg ikke gjøre før sykkelens høyde er ferdigjustert. Har lagt inn hylser og fått gaffelen ca 13 cm kortere. Lakkert skjermen i rizla-blå (måtte jo se fargen), lakkert felgen sort og det kommer gul felgtape på. Den ene bremsecaliperen+bremseskive er fjærnet, og den andre tilpasses as we speak.

    SvarSlett
  3. sånn, da er jeg og barna ferdige med litt influensa og annet rusk. Jeg har ungene annenhver uke og prioriterer samvær med de, det er viktig med tid til barna. Dragbiken er tross alt bare lek ;o) Men så : da begynner jeg med slutten på forstillingen, og det som kanskje blir den største utfordringen. GSXR gaffelbena har blitt kappet til 2 biter på 23 cm og frest opp innvendig til 37 mm. Dette for at de skal passe utenpå ES gaffelbena og inn i GSXR topp-kronen. Jeg må også jekke ut gaffelbena i toppen slik at de spriker 4mm mere slik at de går inn i topp-kronen

    SvarSlett
  4. ok, GSXR gaffelben passer nå utenpå ES bena. Jeg har jekket ut gaffelen 4 mm i toppen slik at GSXR kronen passer over. Problemet nå er at kronen ikke går helt lett i senter,men klyper litt. Skulle hatt gaffelbena 1,4 mm bakover.. Klarer å entre kronen, men liker ikke at det klyper....

    SvarSlett
  5. Det begynner å dra seg til. Skal lage noen nylon skiver/skims i toppkronen så jeg får det nogenlunde tight og fint.

    SvarSlett
  6. at nå har det stått rolig en stund på verkstedet. Julen og kulda har spilt en rolle her. Skal ta meg sammen etter nyttårsaften :o)

    Forløpig sier jeg bare GOOOD JUL

    SvarSlett